joi, 16 ianuarie 2014

Salata de cuvinte - 16 Ianuarie 2014

1) Ieri s-au împlinit 164 de ani de la nașterea lui Mihai Eminescu. Pe toate grupurile/forumurile de poezie s-au irosit cuvinte în încercări nereușite de poezii omagiale închinate lui Eminescu cel sfânt, erou al neamului românesc (n-am inventat eu chestia asta, chiar am găsit undeva această formulare). În școli, licee și primării, copiii se chinuiau să recite poezii în serbări seci care aminteau de comunismul optzecist. Ok, Eminescu a fost un poet foarte bun, dar sfânt și erou n-a fost ( omul a avut o viață bogată în aventuri amoroase și consum de alcool și a murit de sifilis). Cred că îl putem comemora pe Eminescu și fără ceremonii plicticoase în care o mână de copii recită mecanic niște versuri. Săracul poet, dacă ar fi văzut cum se chinuie elevii de 10 ani să spună niște strofe din Luceafărul sub privirile mulțumite ale învățătoarelor, și-ar fi distrus probabil creațiile.

2) Liceenii Rock `N` Roll este cel mai awkward film românesc din toate timpurile. Ne amintim cu toții de Liceenii, filmul acela cumințel și drăguț în care Dana și Mihai abia schițau niște atingeri timide. Ei bine, în această versiune rock`n`roll, Dana și Mihai și-o trag neprotejat, avem parte de o tonă de replici și cadre stânjenitoare, toate personajele se comportă ciudat. Chiar și Isoscel cea severă se comportă de parcă ar fi o adolescentă care tocmai a băgat niște mescalină. Filmul încearcă să fie rebel, dar ajunge să fie dubios și lipsit de sens. Habar n-am ce-a vrut regizorul să demonstreze cu această ''comedie'' muzicală.

3) Toată lumea a înnebunit cu Ask.fm. De ce să-ți faci cont pe tâmpenia aceea de site? Ca să te înjure toți frustrații sub protecția anonimatului? Ca să te dai VIP fiindcă îți pune și ție lumea întrebări? Pentru că vrei să arăți tuturor că n-ai viață în afara Internetului? Și mai ales, de ce dai share pe Facebook la toate întrebările scrise de toți analfabeții? Cu ce ți-am greșit noi, cei care nu utilizăm Ask.fm, de ne torturezi în halul ăsta?

4) Sunt prea multe canale cu tematică rurală/folclorică. Etno Tv, Hora Tv, Inedit Tv, Agro Tv, Televiziunea Favorit, TVF Oltenia (mai sunt câteva dar îmi scapă numele). Posturi cu audiență care se apropie de 0. Posturi cu o calitate a imaginii submediocră care difuzează artiști anonimi de muzică populară și emisiuni plictisitoare cu prezentatori plictisitori și invitați plictisitori. Serios vorbind, chiar se uită cineva pe canalele astea? Eu n-am rezistat mai mult de două minute uitându-mă la astfel de idioțenii rurale.

5) În caz că mai există oameni care îmi mai citesc poeziile, vă anunț că suicidalismul îmbracă (cel puțin temporar) hainele postmodernismului. Asta nu înseamnă că o să scriu poezii despre adidași chinezești. Voi înlocui influențele din simbolism și romantism cu influențe din deprimism și fracturism. Această transformare este necesară în condițiile în care am anunțat că a doua eră suicidalistă va fi mult mai deprimantă și mai întunecată decât prima. Versiunea updatată de suicidalism va fi disponibilă odată cu lansarea unei serii de poezii grupate sub un titlu comun (versurile există, încă nu m-am gândit la titlu). De asemenea, mă voi strădui ca până la începutul lunii martie să public și o nuvelă, pentru că știu că vă plac prozele mele.

Și acum, pentru ca această rubrică să fie și mai random, m-am gândit să o închei de fiecare dată cu niște versuri dintr-o melodie. Deci...

You think you`re fixed but you`ve never been broken  (Brokencyde - I`m the king)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu