joi, 19 decembrie 2013

Amintiri din Polonia

foto: http://abagond.files.wordpress.com

La Varșovia, o fată vorbea așa:
Dacă vrei să mă mângâi, nu m-aș împotrivi
Dacă vrei să mă săruți. ți-aș da voie
Ți-aș da voie să îmi dezgolești sânul.
Dar să știi că pe tata l-au împușcat nemții
Iar pe un frate al meu l-au ars în cuptoare.

Dacă vrei să mă mângâi, nu m-aș împotrivi
Dar să știi că morții aceștia urlă în mine
Și eu toată, toată sunt de cenușă.
Sărută-mă, dar să nu îți par amară.

*********************

La Cracovia, o fată vorbea așa:
Dacă vrei poți să-mi cuprinzi umerii
Dacă vrei poți să-mi mângâi sânii
Dar să nu-mi cumperi niciodată mărgele.
Aveam treisprezece ani când nemții
Au spânzurat-o pe mama, în stradă, de copac.

Dacă vrei putem trece Vistula înot
Dar să nu-mi spui că am gâtul alb și frumos
Și să nu-mi cumperi niciodată mărgele.

Geo Bogza - Amintiri din Polonia I & II

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu