miercuri, 4 decembrie 2013

Cel mai bun film de Crăciun

Nici n-a început bine Decembrie, că mania Crăciunului a cuprins deja mințile oamenilor. Sincer să fiu, îmi displace profund această sărbătoare (lămuriri suplimentare într-o postare viitoare * super-rimă *). Însă, îmi displac și mai tare filmele de Crăciun. Cunoașteți toți genul: comedii tâmpite, cu un Moș Crăciun cretin, copii nesuferiți, miracole, clișee, siropoșenii, povești trase de păr. Home Alone a fost cam singura comedie care a reușit să se ridice deasupra acestor tâmpenii de sezon, dar după 30 de vizionări te cam plictisești de Kevin și cei doi hoți inapți. Și atunci, există un film care are ca temă Crăciunul și nu are un scenariu catastrofal?
Cu câțiva ani în urmă am cumpărat un ziar la care am primit cadou un DVD cu Joyeux Noel. Este o dramă de război bazată pe armistițiul de Crăciun din 1914, când soldați din tabere rivale angrenate în Primul Război Mondial au încetat ostilitățile cu ocazia sărbătorii Nașterii Mântuitorului. Este un film foarte emoționant, realist, cu personaje jucate impecabil. Pot spune că este cel mai bun film de Crăciun pe care l-am văzut.
Pentru cei interesați iată un trailer:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu