miercuri, 25 decembrie 2013

Aventurile lui Gheorghe Ghinion (episodul 3)

Mergeam spre casă  când mi s-a făcut o poftă nebună de kiwi. Aveam un hypermarket la doi pași de blocul meu așa că am zis să merg acolo și să-mi cumpăr un kilogram.
Intru, iar în timp ce mă îndreptam către raionul de fructe, văd un grup mare de oameni adunați în fața unui stand. Curios din fire, mă bag printre ei ca să văd despre ce e vorba. La stand era un tip scund, cu chelie și mustață, care arunca diferite vase pe jos în timp ce vocifera. El dorea astfel să demonstreze că vasele lui sunt incasabile și că se justifică prețul triplu față de vesela obișnuită. Tipul acesta  părea combinația perfectă dintre Adolf Hitler și Danny DeVito. Striga ’’incasabil’’ și trântea farfurii și castroane spre amuzamentul celor din jur. Văzând că nimeni nu pare să-l ia în serios, acest Adolf DeVito mă găsește tocmai pe mine din toată mulțimea și îmi spune:
-Încercați și dumneavoastră! Trântiți castronul acesta! E incasabil!
-Nu  e nevoie! Vă cred pe cuvânt, încerc eu să mă scuz.
- Nu vă temeți, e incasabil!
-Am înțeles, dar nu...
-IN- CA-SA-BIL!
Tipul mă fixase cu o privire dementă, așa că am zis să-i fac pe plac. Ce ar putea să se întâmple? E incasabil.
Trântesc castronul. În momentul în care atinge solul, se sparge în mii de bucăți. Aud imediat strigăte din mulțime:
-Mi-a intrat în ochi!
-Ionel, nu băga ciobul în gură!
- Mi s-a furat portofelul!
Adolf DeVito se uită turbat la mine.
-Ce-ai făcut?!
-Am făcut ce mi-ai zis!
-Ai spart, plătești!
-Nu plătesc nimic! Nu trebuia să fie in-ca-sa-bil?!
În secunda  următoare, piticul isteric se înroșește ca un rac, apucă o farfurie întinsă și urlă ca Xena, Prințesa Războinică. Înspăimântat, o iau la fugă. Adolf DeVito venea după mine, ținând farfuria ca pe un buzdugan. Probabil că dorea să vadă dacă și capul meu e incasabil ca vasele lui. Fac slalom printre oameni și deodată îmi apare în față un tip în costum de dinozaur care distribuia mostre de iaurt pentru copii.
-Sunt dinozaurul Dingo și îți dau iaurt cu mure să te faci mare!
Îl evit milimetric pe Dingo. Piticul dement, însă, a intrat în plin în el. Pahare cu iaurt au zburat în toate direcțiile. Adolf DeVito îl trântise pe dinozaur și căzuse peste el. Dingo a început să-și bage o parte a corpului (care nu era coada) în psihopatul cu vase incasabile, în mine, în mediul înconjurător. Câțiva copii au început să plângă. Am ieșit repede din hypermarket, fără să mai cumpăr niciun kiwi.
Acum, dincolo de faptul că am interdicție la a intra în acel hypermarket, trebuie să fiu atent când merg pe stradă. Adolf DeVito și Dingo probabil că mă pândesc pe la colțuri. Ghinionul meu e incasabil. 

P.S: Gheorghe Ghinion este produsul imaginației mele bolnave. Orice asemănare cu personaje și întâmplări din viața reală este pur întâmplătoare.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu